BLOG 157: Stem!

Afgelopen woensdag heeft de verkiezing voor de tweede kamer voor de VVD een prima uitslag laten zien. Bijna zesduizendvierhonderd mensen uit de gemeente Lochem hebben hun stem op de VVD uitgebracht. Dank voor dat enorme vertrouwen! De VVD is de grootste, ook in Lochem. En om uw stem gehoord te laten zijn gaat de VVD graag blijvend met u in gesprek. Lees daarom dit blog!

Onze gemeente Lochem heeft nog een aantal grote uitdagingen en ambities voor zich. Het gedoe bij het Plein, werkgelegenheid, de economische agenda, veiligheid in het verkeer en in de buurten en echte transparantie in de gemeentelijke boekhouding. Dat zijn de thema’s waar we komend jaar stappen in moeten en willen zetten. En daarover gaat het gesprek.

Omdat we vinden dat we samen onze gemeente vorm moeten geven.

Zo starten we graag een initiatief om uw buurt veiliger te maken. We merken dat inwoners de juiste weg niet altijd vinden. In het woud van regeltjes communiceren met wethouder, burgemeester en ambtenaar lijkt lang te duren en niet op te schieten. Door samen in gesprek te gaan wil de VVD dichter bij de inwoner komen en kunnen uitleggen welke route wel werkt.

Zo ook voor betaald werk. Het college bestuurt het Plein. U hoeft de raadsvergaderingen maar terug te kijken om te horen wat de VVD daarvan vindt. En dat terwijl ongeveer duizend Lochemers op zoek zijn naar betaald werk. Wist u dat de gemeente ongeveer 1,3 miljoen uitgeeft aan re-integratie van werkzoekenden maar tegelijkertijd eenzelfde bedrag uitgeeft dat mensen weerhoudt uit de uitkering te komen. Omdat ze er qua inkomen niet op vooruit gaan. Omdat de uitkering, aangevuld met minimaregelingen en toeslagen kan oplopen tot een inkomen van meer dan tweeëntwintighonderd euro per maand. Netto!? Dan is de stap naar betaald werk wel heel lastig geworden. Werk moet wel lonen…

Ook daarover wil de VVD blijvend in gesprek. Met u! Daarom zijn we op donderdag ’s avonds live op facebook. En daarom staan we zondagmiddag 26 maart voor de derde keer in de schouwburg. Een nieuw verhaal. Over vertrouwen, hoop en visie. Interactief. Omdat Lochem te mooi is om uw stem niet te horen. Komende zondag, 15.00 uur, gratis entree. Laat uw stem ook dan horen. Omdat het kan en omdat wij er naar luisteren. D’ran!