BLOG 195: Inwonersinvloed!

Mijn PvdA-collega uit Epse moppert op twitter en in de pers. Licht in Epse werkt niet, het college doet al jaren niks aan de parkeerplaatsen in Gorssel en we moeten allemaal bang zijn voor overlast van Lelystad. En ook daar doet de gemeente niks aan… Lees dit blog voor echte invloed.

Ons verkiezingsthema? Ik wil leven in een gemeente waar… en dan volgen er een heleboel punten die ons aanspreken. En niet alleen ons. We weten van alle gesprekken met inwoners dat ook de meeste inwoners daar hartstikke blij van worden. Iedereen wil wel leven in zo’n gemeente Lochem!

Het belangrijkste daarbij is echter dat we beseffen dat de gemeente niet langer meer alles voor ons regelt. De gemeente schreeuwt om participatie en als er initiatieven komen weet ze bijna niet hoe daarmee om te gaan. En als we onze leefwereld echt willen aanpassen naar onze wensen en die van de volgende generatie dan moeten we er echt heel hard aan trekken.

Een voorbeeld. Afgelopen maand werd er bij mij in de straat over ongeveer 200 meter nieuw asfalt gelegd. Prima! Wegonderhoud, belangrijk, daar zijn we bij de VVD van. De berm echter is compleet kapot. Het weer zit natuurlijk ook niet mee maar de positieve beeldvorming van nieuw asfalt wordt volledig overschaduwt door vastzittende auto’s, slingerende fietsers en smerige blubber. Dat kan en moet echt anders. Komende maanden wordt het nieuwe gemeentelijke beheer en onderhoudsplan uitgewerkt voor onze buitenruimte en wat ons betreft moet daar inwonersinvloed in. Gewoon, simpel. Het werk is pas af als de buurt tevreden is. Ik wil namelijk leven in een gemeente waar onderhoudswerkzaamheden naar tevredenheid van de inwoners worden uitgevoerd.

Ik kwam mijn buurman al harkend in de blubber tegen. Hij droeg zo voor de kerst zijn steentje bij echter tevergeefs. Eefse blubber vraagt om zwaar materieel. Circulus Berkel, komen jullie het een beetje snel afmaken? Zouden we fijn vinden in Eefde.

Als jij nou ook wil leven in zo’n gemeente. Laat het dan weten. Of vraag om zo’n handige VVD-bepaalpas. Zodat u ook na de verkiezingen echt invloed heeft. Kijk voor die uitleg maar op de facebookpagina van VVD Lochem. Echte inwonersinvloed. Omdat we allemaal in zo’n gemeente willen leven. Ik ook! D’r an!

Erik Haverkort, lijsttrekker