BLOG 217: Meedoen!

Aanstaande maandag 11 juni is weer de jaarlijkse informatiemarkt. In het gemeentehuis in Lochem of in de Oldenhof in Gorssel. Vanaf 19:30 uur kunt u daar uw wensen kwijt bij de diverse politieke partijen. Meedoen!

Natuurlijk, ons periodieke internetpanel haalt veel info uit de samenleving maar er gaat niks boven een echt gesprek. En u weet, jaarlijks beginnen de plannen van de gemeente voor het jaar erop met de kadernota.

En om daar uw mening bij te betrekken nodigt de raad u van harte uit!

Twee jaar geleden was de eerste keer en binnen het jaar lag de verharde parkeerplaats bij de sportvelden in Lochem er. Omdat enkele welwillende inwoners de raad wisten te overtuigen dat het kon. Afgelopen jaar werd de raad verast met een heel actieve club inwoners uit de Nieuweweg. En zie? Nog geen jaar later is ook dat initiatief gerealiseerd. Snelheid omlaag en veiligheid omhoog.

Nu zijn er altijd een aantal zure types die mij dan uitleggen dat het toch altijd al de verantwoordelijkheid van de gemeente is om dit soort dingen te doen. En dat klopt. Maar wel graag in overleg. We zijn ten slotte volksvertegenwoordigers en hebben immers een lokale democratie. Dus ik nodig ook die afwachtenden uit om maandag input te leveren. De brutalen hebben de halve wereld en onze gemeente de andere helft... Toch?

Dus veras ons. Kom met plannen en wensen. Over de inrichting van uw straat, wijk of groen. Over de laatste wensen voor uw sportvereniging. Over de manier waarop u uw bedrijf een boost wilt geven. Over de zorg die u liever anders uitgevoerd ziet en waar u een idee over heeft. Over de plannen die u met de school van uw kinderen gerealiseerd wilt zien. Over de alternatieven voor de brandweerkazerne in Almen, over de aanpassing  van de Zutphensweg in Eefde, de Joppelaan in Gorssel, de Graaf Ottoweg in Lochem of de N339 in Epse. Gewoon doen!

Zo concreet mogelijk, zo vaak mogelijk en met zoveel mogelijk mensen. De kracht van een vertegenwoordigende democratie ligt immers bij diegenen die zich laten vertegenwoordigen. Het volk, burgers, inwoners, U dus! Maandag in Gorssel en Lochem! Een goed gesprek om iedereen mee te laten doen. Karin, Linda en Guido zijn namens de VVD in de Oldenhof, Ria, Jan en ik in het gemeentehuis. En we hopen dat u er massaal ook bent, met uw plan, wens of idee! Doen! Meedoen! D’ran!